Pracownicy banków mają trudny oraz odpowiedzialny zawód. Wiąże się on z bezpieczeństwem oraz poufnością środków pieniężnych, które przechowują oraz przesyłają. Do tego muszą dbać o dobry kontakt z klientami, gdyż to oni są najważniejsi dla banku. Klienci to nie tylko osoby fizyczne, ale też przedsiębiorcy. Prowadząc firmę, często korzystamy z usług bankowych. Warto wiedzieć, jakie są aktualnie najpopularniejsze formy kontaktu z bankiem. Osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy mają do dyspozycji kilka kanałów komunikacji z bankiem.

Do najważniejszych z nich należą:

  • Oddziały stacjonarne
  • Infolinie
  • Aplikacje mobilne
  • Strony internetowe

Oddziały banków stacjonarnych Oddziały banków stacjonarnych są najstarszą i najbardziej tradycyjną formą komunikacji z bankiem. Wciąż jednak wiele osób korzysta z tej formy, gdyż ma ona wiele zalet. Do najważniejszych z nich należą: – Bezpośredni kontakt z pracownikiem banku – Możliwość dokonywania transakcji bezgotówkowych – Wypłata i wpłata gotówki – Dostęp do sejfów Oczywiście, istnieją też wady korzystania z oddziałów banków stacjonarnych. Do najważniejszych z nich należą: – Kolejki – Ograniczony dostęp do oddziałów (często są one otwarte tylko w dni robocze w godzinach 9-17) – Niektóre usługi są dostępne tylko w oddziałach (np. wizyta doradcy klienta) Infolinie

Infolinie to kolejna popularna forma kontaktu z bankiem. Wygodą jest to, że można z nich korzystać o każdej porze dnia i nocy. Dodatkowo, wiele infolinii jest bezpłatnych (np. infolinia BZ WBK). Warto jednak pamiętać, że często są one czynne tylko w dni robocze w godzinach 8-20. Do zalet korzystania z infolinii należą: – Szybki kontakt z pracownikiem banku – Wygoda (można dzwonić z każdego miejsca i o każdej porze) – Brak konieczności wychodzenia z domu – Dostęp do szerokiej gamy usług (również takich, które nie są dostępne w oddziałach)

Aplikacje mobilne to kolejna popularna forma komunikacji z bankiem. Obecnie większość banków ma własną aplikację, dzięki której można wykonywać wiele czynności bez wychodzenia z domu. Do najważniejszych zalet korzystania z aplikacji mobilnych należą: – Wygoda i szybkość (można z niej korzystać z każdego miejsca i o każdej porze) – Dostęp do szerokiej gamy usług (również takich, które nie są dostępne w oddziałach) – Bezpieczeństwo (aplikacje bankowe są zabezpieczone hasłem oraz innymi funkcjami)

Strony internetowe to ostatnia, ale również popularna forma komunikacji z bankiem. Dzięki nim można wykonywać wiele czynności bez wychodzenia z domu. Do najważniejszych zalet korzystania ze stron internetowych należą: – Wygoda i szybkość (można z nich korzystać z każdego miejsca i o każdej porze) – Dostęp do szerokiej gamy usług (również takich, które nie są dostępne w oddziałach) – Bezpieczeństwo (strony bankowe są zabezpieczone hasłem oraz innymi funkcjami).

Powrót do góry
facebook